:: sommarens eskapader i Skåne ::

semester

Sommaren är en bra bit gången och jag har flera veckor av familjebesökande, sommarstugehängande, slöjdande, lära mig ta det lugnt-ande bakom mig utan att det skrivits ett knyst på bloggen. I mitten på juni var jag i Skåne och tidens spenderades mestadels på Österlen där mina föräldrar håller på att bygga ett skitfint stenhus bredvid den lilla stugan som förr var deras sommarstuga. Min syster har numera också ett hus på Österlen, ett vackert gammalt tegelhus med en ganska vildvuxen trädgård som vi jobbade och fixad i mellan regnskurarna. 

semester

semester

Mellan regnskurarna hann vi också med några utflykter. Vi promenerade över hedarna, på en liten grusväg kantad av betesmarker, gamla hus och sommarblommor. Det var inte direkt badväder men stranden vid Haväng och megalitgraven Dösen (5000 år gammal) bjöd på bästa fikaplatsen. Mamma hade med sig kikaren så vi spanade mot sjöfåglar, åt kanelbullar och njöt.

semester

semester

1 kommentar :

  1. Åh! Din systers hus ser väldigt fint ut! Älskar tegelhus!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.