:: en slöjdifierad ikeajulgran ::


För en dryg vecka sen åkte jag till IKEA och köpte mig en granen som de kallar VINTER 2014. En gran på metervara som man kan ha år efter år om man så önskar. Den barrar inte och tar lagom liten plats när man inte bor så stort. Nu har den fått ordentlig upphängning med rundstavar uppe och nere för att hålla tyget utsträckt. I helgen sydde jag vimplar i rött kläde och gjorde stjärnor av konservburkar att pryda den med. Stjärnorna var roliga och busenkla att göra, jag härmade stjärnor som jag sett i Skansenbutiken. Jag gillar min slöjdifierade gran, jag blir glad av att titta på den.




8 kommentarer :

  1. Bra ide och vad fin den blev när du klädde den!

    SvaraRadera
  2. Vilka bra idéer – både själva granen och din fina klädsel. Bästa helghälsningar om vi inte hinner ses innan jul!

    SvaraRadera
  3. Min mamma har en julgransduk som vi broderar på lite varje år :) Än så länge mest kulor men en sån där vimpel vore kul också! :)

    SvaraRadera
  4. Alltså, den är ju så fin! Kul att ha den i ett fönster också, blev extra bra med ljusgenomsläppet.
    Jag länkar till det här inlägget från mitt alternativa-granar-inlägg nu. :)

    SvaraRadera
  5. Smart och himla fint på samma gång!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.