:: sommaren sista dagar ::

skogenUnder sommarens sista semesterdagar åkte åkte jag en vecka till södra Finlands kust och skogar. På tallmon gick vi skogspromenader, letade svamp, andades in den starka doften av skvattram och plockade blåbär. På tomten växte vildhallon och svarta vinbär. Skafferiet är nu påfyllt med både saft och sylt så att sommarens smaker kommer att finnas kvar hela året. På morgnarna innan de andra gått upp så kurade jag med mitt broderi, en kopp kaffe och talbok i hörlurarna.

krympburk

Vi fick sista veckan med sommarväder. Fast regnet öste ner på nätterna och blixtrarna lyste upp hela himlen. Sista dagen i Finland regnade det dock, då satte vi oss på verandan och täljde krympburkar. Jag tycker om de små burkarna som man kan ha till saltkar eller förvara smycken i.

Några läsare har förresten sagt att min blogg ser konstig ut, hos mig ser dock allt ut som vanligt; både på mac:en, pc:n och mobilen och inga konstigheter syns på inställningarna. Om konstigheterna fortsätter så får ni hojta till. 

korgenElin

vildhallon

broderi



2 kommentarer :

  1. Vad härligt det ser ut! Och det verkar kul med krympburkar! Hos mig har din blogg aldrig sett konstig ut. Bara fin!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.