:: blommande återbruk ::

Plåtblommor
Det här är plåtblommorna som jag gjorde till helgens basar, med en sådan i blomkrukan finns det blommor i fönstret året om. Det här är slöjd som är så enkel och på samma gång effektfull, det konceptet tilltalar mig. Jag ser väldig mycket fram emot den nya Plåtslöjdsboken från Hemslöjdens förlag som kommer ut om en månad, från den hoppas jag få lära mig lite nya tekniker och få idéer till fler plåtslöjdsprojekt. 

Plåtblommor
 Pinnarna är täljda av björk som jag oljat in efter att de målats med vanlig vattenfärg.

PlåtblommorPlåtblommor

4 kommentarer :

  1. Åhh, ännu en liten bok som jag skulle vilja ha. Gillar formatet på böckerna och plåtslöjd låter lockande så de boken kommer säkert att hamna i min bokhylla så småningom :)

    SvaraRadera
  2. man kanske skulle ge sig på lite hårdslöjd...de blir ju riktigt vackra i bukett:-)

    SvaraRadera
  3. Jättehärliga! Extra fina är de med dina målade björkpinnar. Kul att det är en ny bok på gång.

    SvaraRadera
  4. Tack för boktipset! Nu har jag precis varit inne och beställt den :) Härlig bukett!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.